Sponsoren som skaffet Ferrari trøbbel i 2019 kan være tilbake på de rødes 2021-utforderer.
Fra 2018 var logoen til Mission Winnow synlig både på førere, og resten av Ferrari-teamet. Det førte til at Italias største forbrukerorganisasjon klaget Ferrari inn til myndighetene for brudd på reklameforbudet for tobakk. Varemerket Mission Winnow er nemlig en del av tobakk-kjempen Philip Morris International.
LES OGSÅ: Flytter testingen til Bahrain
En talsmann for Philip Morris International, sier nå at Mission Winnow-logoen er på vei tilbake i 2021.
– Det er ikke for å promotere et produkt eller et varemerke – men med mål om å oppfordre til dialog rundt positiv endring – både vår egen og andres, sier Tommaso di Giovanni.
Han sier at Philip Morris og Mission Winnow må behandles som to forskjellige ting.
Likevel hevder han at de gjennom Mission Winnow ønsker vi å vise hva Phillip Morris har endret og «vise stolthet over det de har oppnådd».
Di Giovanni innrømmer at sponsoravtalen mellom Mission Winnow og Ferrari er avhengig av regelverket i de landene løpene kjøres – og at de vil tilpasse profileringen fra løp til løp.
– Vi vil fortelle mer om planene våre i god tid før sesongen starter, sier di Giovanni.