I Monaco ble det seier for Ferrari og Charles Leclerc, men siden den gang har det vært lite å juble for. I Canada gikk det meste galt, og de fant heller ikke farten i den påfølgende trippel headeren i Spania, Østerrike og Storbritannia.
I Spania kom teamet med et oppgradert gulv, men realiteten er at dette i stor grad har skapt trøbbel. Faktisk var problemene såpass betydelige at man gikk tilbake til en tidligere versjon på Silverstone.
Til Ungarn Grand Prix kommer Ferrari nå med en endret versjon av dette gulvet. De mener altså at oppsiden er såpass stor at det var bedre å gjøre endringer på det nye gulvet enn å skrote det.
– Vi har jobbet hardt på fabrikken, og derfor vil vi i Budapest komme med en utvikling av gulvet som vi regner med vil gi førerne en bil som lar dem kjøre etter beste evne. Denne sesongen kjemper vi ned til nærmeste hundredeler av et sekund, og derfor må Charles og Carlos kunne yte sitt beste og ha tillit til bilen hvis de skal få best mulig resultater i løpet, men enda viktigere i kvalifiseringen når de trenger å presse bilen helt til det ytterste, forteller teamsjef Fred Vasseur ifølge Motorsport.com.