Zandvoort er en bane som krever mye marktrykk, dette er endringene som teamene har gjort før helgens Nederland Grand Prix.
Zandvoort er en bane som setter spesielle krav til bilene. Ikke minst er behovet for mye marktrykk viktig, og det krever endringer på bilene sammenlignet med tidligere. At Ferrari, Mercedes, Aston Martin og Sauber ikke er på listen er at de bare gjør mindre endringer av sine oppsett basert på pakker som de allerede har introdusert.
De mest omfattende endringene kommer fra teamene lenger bak på griden, men også Red Bull og McLaren har gjort spesifikke forbedringer.
Red Bull
- Konfigurasjonsendring: Red Bull går tilbake til samme chassis som de brukte i Ungarn, og planlegger nå å bruke dette oppsettet i resten av årets løp, bortsett fra Monza.
- Halo: Toppen av haloen er justert for å tilpasses den bakre delen av karosseriet.
- Speilfester: Tilpasset for å komplementere karosseriendringene.
McLaren
- Ny gulvkant: Skal både gjøre gulvet mer stabilt og effektivt.
- Hjuloppheng: Innfesting av hjuloppheng er justert både foran og bak
- Bremsekanaler: Redesignet for bedre effektivitet.
- Bakvinge: Helt ny bakvinge optimalisert for høyt marktrykk på Zandvoort.
Alpine
- Aero: Ny innpakning av frontfjæringen for å forbedre luftstrømmen nedstrøms.
- Bakre bremsekanaler: Tilpasset spesifikke behov for Zandvoort.
Williams
- Gulv: FW46 får en helt ny gulvgeometri som påvirker gulvkanter og luftinntak.
- Diffuser: Endret for å utnytte det redesignede gulvet.
- Sideinntak: Nytt design med en forbedret øvre kant som skal redusere aerodynamiske støyen fra fronten og forbedre luftstrømmen nedstrøms.
- Sidepod-geometri: Revidert med en mindre aggressiv kanal og et bredere bakre karosseri for å maksimere fordelene av det nye gulvdesignet.
- Vektreduksjon: Masse fjernet fra karosseriet rundt veltebøylen.
RB
- Bakre bremsekanaler: Større vinger lagt til for å møte behovet for mye marktrykk.
Haas
- Forvinge redesign: Ny vinge med redusert camber innvendig og økt camber i midtseksjonen, som flytter belastningen inn mot midten for en renere luftstrøm over nesen.
- Skjerming på øvre fremre bærearm: Endret for å fungere bedre med den oppdaterte vingen og neseutformingen.