Andretti har i lengre tid jobbet mot å komme inn på Formel 1-griden. Teamet som er aktiv i mesterskap som Formel E og IndyCar fikk grønt lys fra det internasjonale bilsportforbundet, men det hjelper ikke ettersom Formel 1 ved Formula One Management sa nei tidligere i vinter. I utgangspunktet betyr det at Andretti ikke vil slippe til før tidligst 2028 når General Motors kan være inne i sporten som motorleverandør, med mindre Formel 1 ombestemmer seg før den tid.
Andretti fortsetter arbeidet mot Formel 1 i stor stil, og viste fredag frem skisser av hvordan deres nye hovedkvarter vil se ut. Bygget skal etter planen stå ferdig i 2025. I tillegg til at store deler av Formel 1-operasjonen er tiltenkt en plass her skal også Andrettis operasjoner i IndyCar, Indy NXT og IMSA være en del av fabrikken.
Aerodynamikk-teamet i Formel 1-operasjonen skal holde til på teamets nye base på Silverstone. Flere profilerte ansatte fra Formel 1-paddocken har allerede kommet inn i prosjektet, og totalt er det nå over 120 ansatte som helt konkret jobber med Formel 1. I fjor lagde de en modell for testing i Toyotas vindtunell i Köln etter de gjeldende reguleringene, og i løpet av 2024 skal etter planen et fullskala chassis være klart for videre testing.
LES OGSÅ: Red Bull suspenderer kvinnen som anklaget Horner