James Allison er tilbake i rollen som teknisk sjef – og bytter plass plass med Mike Elliott.
F1 har fortsatt vært en del av Allisons ansvarsområde de siste 18 månedene, men hans nyopprettede rolle hadde mye bredere tekniske ansvarsområder for Mercedes-organisasjonen, inkludert ikke-F1-prosjekter som Americas Cup-prosjektet.
Elliott var den naturlige etterfølgeren til Allison ettersom han også jobbet sammen med ham i Lotus, før han gikk til Mercedes som sjef for aerodynamikk i 2012.
Til tross for at Mike Elliott har hatt en høy stjerne innad i Mercedes, har vi sett de to svakeste bilene i V6 turbo-hybrid-æraen under hans tekniske ledelse.
Det var overraskende for mange at Mercedes ble tro mot forårets konsept, mest kjent for det unike 0-sidepod-designet som Elliott konsekvent forsvarte.
Rett etter kvalifiseringen i åpningsløpet, sa imidlertid Toto Wolff at de hadde tatt feil beslutning.
Det ble klart at Mercedes ville forfølge alternative designretninger, men Wolff pekte aldri på Elliott.
Ryktene har imidlertid gått en stund om at det ville bli endringer, og i den ufrivillige pausen som følge av at Kina ble avlyst, ble det altså rom for at Mercedes gjorde endringene.