Optimismen lyste da Ferrari viste frem F1-75.
Det var en rakrygget trio med Mattia Binotto, Charles Leclerc og Carlos Sainz som entusiastisk viste frem det som potensielt kan være en av årets raskeste biler. Og ulikt mange av de andre lanseringene så langt, er dette enda en vaskeekte 2022-bil.
Laget møtte en del motgang siden den hemmelige avtalen de gjorde med FIA i 2019-sesongen, men etter hardt arbeid og god utvikling er de på vei opp og scoret mange pallplasser på tvers av sin førerduo i fjor.
Det virker som om Ferrari endelig begynte å løse motorproblemene de ble møtt med ved slutten av fjoråret, og opprettholder de det momentet kan de fort være ett av lagene som vil kjempe om årets konstruktørtittel.
Aston Martin var som kjent det første teamet som lanserte sin reelle 2022-bil. I forgårs trodde man kanskje de var de eneste som ville vise frem sin ekte bil når Williams og avduket en konseptbil. Det var helt til det dukket opp bilder av Williams sin bil på banen.
Det demper nok en del av urolighetene rundt om bilene kommer til å være helt like. Sammenligner vi de tre teamene som har visst frem reelle biler, er det tydelig at hvert team har hatt forskjellige framgangsmåter og løst regelverket på hver sin måte.
Saken er levert av Parcferme.no