McLaren fortsetter å dyrke retrofargene med på årets MCL36.
Fredag kveld var det duket for å presentere årets fjerde bil av totalt ti team, og etter at Haas, Red Bull og Aston Martin hadde sagt sitt så var det de oransje fra Woking sin tur.
Det er ekstra nysgjerrighet rundt årets biler ettersom det er et helt nytt regelverk å bygge bilene ut fra, med mindre avansert aerodynamikk og ny form og geometri på bilene – i tillegg til at hjulene har økt fra 13 til 18 tommer.
Lite tyder på at McLaren viser fram noe helt ekstraordinært fra ingeniørrommet, og i likhet med de andre teamene er det ventet at de kreative løsningene vil utfolde seg først når de første testene skal avvikles om drøye to uker i Barcelona.
Men McLaren fortsetter sin oransje profil, men har nå gått fra den klassiske blåfargen de hadde som supplement i fjor. I stedet har de påført bilen flere mørke og sorte elementer for å fremheve noen av sponsorene, i tillegg til at Gulf-sponsoren får en enda større profil med sin lyseblå – en farge de gjorde stor suksess med under spesialdekoren de brukte i Monaco i fjor.
McLaren hadde ikke bare en rendyrket Formel 1-lansering fredag kveld. De satser i tillegg tungt på både IndyCar og Extreme E, så disse fikk også god oppmerksomhet under presentasjonen og avdukingen som ble direktesendt i sosiale medier.
Saken er levert i samarbeid med Parcferme.no