Til tross for at den grønne liveryen til Aston Martin virket helt riktig før sesongen, vurderer teamet nå en ny variant for å synes bedre på TV.
Før denne sesongen byttet teamet både navn og farger fra den rosa Racing Point-bilen – og til en grønn Aston Martin.
Til tross for at BWT fortsatt er en viktig sponsor for teamet, ønske man å spille på tradisjonene til Aston Martin – og la til bare noen rosa elementer i det mørkegrønne fargen.
LES OGSÅ: Verstappen og Hamilton tok hver sin trening
Sist helg fortalte sjefen i BWT at Lawrence Stroll, eieren av Aston Martin-teamet, visste at han tok fargeendringene svært tungt.
Han mente at bilen ville synes bedre om den fortsatt var rosa, og at det ville tjene Aston Martin og at det største problemet var hvordan bilen så ut på tv.
Også CFO i Aston Martin F1, Otmar Szafnauer, sier at teamet fortsatt vil holde seg til grønt, men innrømmer at fargen ikke fungerer godt nok på TV.
– Den grønne fargen klar oss – den er fantastisk i solen – og når du ser på den med dine egne øyne. Jeg tror at vi må få den til å «poppe» mer på TV – uten at vi går bort fra identiteten vår. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det, men den må stå ut fra de andre mørke bilene.
Det å ta med seg historien til Aston Martin har vært viktig for Stroll – som også er en stor eier i bilprodusenten. Han hadde med seg en rekke store sponsore r- blant dem tittelsponsoren Cognizant.
Frem til midten av 2018 var BWT helt nødvendig for økonomien i teamet – nå står teamet friere til å velge hva de ønsker å gjøre selv.
– Med Aston Martin-navnet og tradisjonen vil vi nok fortsatt være grønne. Ferrari er røde – Aston er grønne sier Szafnauer.
They're running strong out there. 💪 #LS18 ➡️ 1:05.139#SV5 ➡️ 1:05.268#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/ZeBaOerH7k
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) July 2, 2021