Som forventet tyder mye på at det vil stå mellom Mercedes og Red Bull på lørdagens kvalifisering. Til tross for at Bottas og Hamilton toppet hver sin trening, ser Verstappen også sterk ut.
Det var Max Verstappen og Valtteri Bottas som kjempet om å være raskest på den første treningen – mens Hamilton så ut til å ha litt større problemer.
De to fortsatte å kjempe om den raskeste tiden, også etter at de byttet til de myke dekkene. Verstappen klaget over vibrasjon, men konkluderte med at han «heller fikk ta en tur til tannlegen etterpå» enn å gå inn å bytte dekk.
Til slutt var det likevel Bottas som var den raskeste føreren etter at nederlenderen hadde utfordringer i den siste sektoren.
Sergio Perez var tredje raskest foran Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Pierre Gasly og kanskje litt overaskende – George Russell.
Gledelig var det også å se briten Callum Ilott som fikk muligheten til å teste for Alfa Romeo i den første treningen. Han satte treningens 17. beste tid, og viste at han snart er klar for å ta dette nivået.
Hamilton raskest på trening 2
En løs dreneringsrist skapte igjen litt problemer i Portugal, og utsatte starten på den andre treningen med ti minutter.
Etter at han var et stykke bak Verstappen og Bottas på den første treningen, var Hamiltons andre trening betydelig bedre. Til slutt var han 0.143 foran Verstappen
På samme måte som vi har sett i de tidligere løpene i år, gir treningen på en time betydelig mer action ute på banen – og det var hektisk i store deler av treningen.
Bottas var også godt med i hele treningen, og endte med tredje beste tid.
Carlos Sainz var den raskeste Ferrari-føreren på denne treningen, mens de to Alpine-førerne Fernando Alonso og Esteban Ocon imponerte.
🎶 Moving up and down, side to side, like a rollercoaster 🎢
Having fun on your first visit to Portimao @alo_oficial? 😅#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/l9SaBawu9y
— Formula 1 (@F1) April 30, 2021
Daniel Ricciardo var den raskeste McLaren-føreren, mens Sergio Perez slet litt og endte bare med treningens 10. beste tid.
Helt bakerst var de to førerne som også brukte mest tid utenfor banen – Nicholas Latifi og Nikita Mazepin.