For to år var ikke Williams klar til sesongåpningen – i år var de det andre teamet som gjennomførte en tidlig shakedown.
Williams ser ikke lenger ut som teamet som ble sist tre år på rad – og optimismen var stor ved lanseringen av FW43B.
– Det er travelt – men vi er i god form, sier teamsjef Simon Roberts, som kom til Williams etter at Frank og Claire trakk seg ut da Dorilton Capital kjøpte teamet.
Han sier at teamet har jobbet svært godt sammen og at de er godt i rute til sesongstart.
– Det er virkelig deilig å kunne sjekke av i alle boksene.
Williams har vært gjennom en full restrukturering, ting fungerte langt bedre allerede forrige sesong, og ny kapital har gjort dem i stand til å forberede seg på en helt annen måte enn hva som har vært mulig de siste årene.
Dorilton har spyttet inn 100 millioner pund de siste månedene, noe som setter dem i en helt annen finansiell situasjon enn det vi har sett med Haas. Som de andre teamene har Williams selvsagt vært nødt til å bruke store deler av 2020-designet, men det er noe med den roen som har vært rundt Williams gjennom vinteren som har gitt dem en mulighet til å plukke 2020-bilen fra hverandre og Roberts sier at det har skjedd mer med bilen enn hva som synes på utsiden.
– Under overflaten er det gjort mye jobb – mye opprydding. Som et resultat av vi skal videreføre mye fra 2020-bilen, har alle fått mulighet til å se på ting en andre eller tredje gang – vi har utnyttet alle muligheter. Vi har fjernet vekt alle steder der det er mulig – selv om mye er homologert, er det fortsatt mange muligheter. Det viktigste er muligheten til å endre vektfordelingen innenfor regelverket, sier teamsjefen.