Til tross for at det er F1-løp nesten hver eneste helg, jobber de fleste teamene kontinuerlig med oppdateringer gjennom sesongen. For Red Bull handler det selvsagt om å komme nærmere Mercedes – men hva var nytt på RB16 helgens løp?
Det så opplagt bedre ut for Max Verstappen og Red Bull denne helgen i Eifel Grand Prix. I motsetning til hva vi har sett i mange løp tidligere i år, så det ut som om nederlenderen fulgte Hamilton lettere enn tidligere, og han klarte til og med å sikre seg løpets raskeste runde mot slutten.
LES MER: Marko bekrefter interesse for Perez og Hülkenberg
En av de store endringene, som Adrian Newey har jobbet med i lengere tid, er hjulopphenget bak. Plasseringen til det øverste festet har blitt løftet, noe som har forbedret kjørbarheten til RB16. Denne oppdateringen ble først testet under den tredje treningen på lørdag morgen, og tilbakemeldingen fra førerne var svært positive. Dermed benyttet Red Bull også denne oppdateringen i kvalifiseringen på lørdag og løpet på søndag.
I tillegg til dette hadde Red Bull endret på innfestingen av speilene. De sitter nå rettvinklet på bilen, i stedet for den skrå innfestingen de har benyttet tidligere. En ny finne har også dukket opp på utsiden av haloen.
LES OGSÅ: Reduserer kravet til Superlisens
Teamet til Newey har også utviklet en ny spalte i endeplaten på frontvingen. Den sørger for at luften som passerer over frontvingen blir sugd langs siden av bilen. Dette skal føre til mer marktrykk og mindre turbulens i tillegg til at det holder luftstrømmen unna hjulene.