I løpet av de neste dagene vil Williams vise det nye utseendet på sin FW43. Mye tyder på at teamet vil gå tilbake til klassiske farger.
Williams har jo skilt lag med hovedsponsor Rokit – noe som gjør at teamet neppe vil velge fargene som har vært assosiert med selskapet. Teamet sier de vil vise sitt nye utseende før det første løpet i Østerrike om en drøy uke.
Et Photoshoppet bilde har blitt lagt ut på teamets nettside, men vi kan vente at den ferdige bilen trolig vil få ytterligere designendringer der rødfargen helt blir overtatt av de hvite og lyseblå.
A Photoshopped image on Williams' website shows their car without the logos of ex-title sponsor Rokit, who they split from last month. The team is due to reveal a revised livery ahead of next month's #AustrianGP. Expect the final design to incorporate different colours. #F1 pic.twitter.com/QtY6Ldj7Zm
— RaceFans (@racefansdotnet) June 12, 2020
Nye bilder som har dukket opp på den den offisielle F1-siden viser at den italienske kaffeprodusenten Lavazza har fått en mer synlig plass.
I så tilfelle ville logofargen til Lavazza matche godt med Williams klassiske mørkeblå farge – som var dominerende på bilen før 2013 – da Martini kom inn som hovedsponsor.
Teamsjef Claire Williams har vært sikker på at teamet vil tiltrekke seg nye sponsorer.